הרצאה מספר 6- המשך מיקור המונים
בשיעור המשכנו לעסוק במיקור המונים. בתחילת השיעור הועברה לנו הרצאה על מאמר בנושא, בהמשך השיעור כל אחד הציג אתר שעשה שימוש במיקור המונים. בחרתי להרחיב בבלוג על האתר שאני הצגתי.
האתר שהצגתי: https://ideas.lego.com/
האתר שהצגתי: https://ideas.lego.com/
LEGO הקימה קהילה מקוונת המונה קרוב למיליון חברים ומשתמשת במיקור המונים כדי לבחור רעיונות חדשים למוצרים ולהעניק לתומכים שלהם מקום שבו יוכלו לחלוק את היצירות שלהם.
"לגו" הוא אחד המותגים המזוהים ביותר בעולם והוא פועל כבר 85 שנה. אבל בעוד שלקבוצת לגו יש היסטוריה ארוכה, היא לא חברה שתקועה בעבר. בשנים האחרונות השיקה החברה את פלטפורמת הלגו של רעיונות שלה, שמעניקה לאוהדיה הגדולים אמירה בעתיד המשחקים.
חברת "לגו" יצרה פלטפורמת רעיונות המאפשרת למשתמשים להצטרף לקהילה מקוונת המונה קרוב למיליון מעריצים. לאחר ההצטרפות כחבר בקהילה, המשתמשים יכולים להגיש רעיונות משלהם (בדרך כלל המורכבים מתמונה של מודל שהם בנו בעזרתם שלהם לגואים ותיאור קצר). המשתמשים יכולים גם לבחור "לתמוך" (כלומר להצביע בעד) ברעיונות שהועלו על ידי חברי הקהילה האחרים. אם הרעיון מצליח לגייס 10,000 תומכים, הוא מוערך על ידי המומחים של חברת "לגו" ועשוי להיות מיוצר למוצר לגו אמיתי שיימכר לציבור.
לגו ממריץ את השתתפות בכמה אופנים, התמריצים המוחשיים ביותר מתעוררים אם הרעיון של חבר הקהילה מופק למוצר אשר מוצע למכירה. במקרים אלה היוצר מקבל תמלוגים של 1% ממכירות ברחבי העולם בנוסף לזה שהוא מזוהה כיוצר המוצר.
רעיונות רבים פוקעים עם פחות מ- 1% מהתמיכה הדרושה בכדי להגיע לבדיקה רשמית. לפיכך, אני חושבת שהתמריץ העיקרי להשתתפות בפלטפורמה היא היכולת של היזם להתגאות בעבודתו. בניית לגו היא לרוב פעילות מבודדת, ולכן ההזדמנות לחלוק את היצירות שלו עם אחרים שיעריכו אותן היא בעלת ערך רב למשתמשים אלו. כך הפלטפורמה יוצרת ערך עבורה באמצעות שילוב מספר עצום של רעיונות למוצרים שהיא מייצרת וכן, מעודדת לאהבת המותג באמצעות האינטראקציה שנוצרת בין חברי הקהילה.
אין תגובות:
הוסף רשומת תגובה