הרצאה מספר 5- מיקור המונים
בשיעור עסקנו בנושא מיקור המונים ומימון המונים.מיקור המונים היא שיטה שבה חברה מוציאה את הייצור אל ההמונים באינטרנט, במקום לבצע אותו באמצעות עובדים שכירים.
דוגמה למיקור המונים ששוחחנו עליה בכיתה היא חברת Starbucks (רשת בתי הקפה הגדולה בעולם).
בשנת 2008 המייסד הווראד שולץ השיק מיזם חדש בשם: "my starbucks idea".
במסגרת המיזם,רשת בתי הקפה עודדה את הלקוחות לשתף ברעיונות שלהם על מנת לשפר את מוצרי החברה.
הלקוחות היו צמאים לשתף את הרעיונות שלהם, בחמשת השנים הראשונות התקבלו מאות רעיונות. הרשת יישמה חלק מהרעיונות שהתקבלו. הפורמט היה פשוט, הלקוחות נדרשו ליצור פרופיל בפלטפורמה של המיזם ולכתוב את הרעיונות שלהם, לקוחות אחרים הגיבו על הרעיונות האלו. אם הרעיון יצר מספיק הד תקשורתי או שהמנהלים של starbucks אהבו את הרעיון, החברה אימצה אותו אליה. בפלטפורמה הוצג לוח של הרעיונות והמשתמשים המובילים.
המיזם צבר פופלריות רבה, הגדיל את קהל הלקוחות של החברה וכן, שיפר את המוצרים של החברה.
מיזם נוסף של מיקור המונים שייך לארגון Greenpeace. הם השתמשו במיקור המונים לצורך שיווקי.
בשנת 2012, Greenpeace השתמש במיקור המונים כדי למצוא ציטוט לפרסומת פרו איכות הסביבה.
הם ארגנו תחרות כדי למצוא ציטוטים ציניים, מצחיקים ומעוררי מחלוקת מהעוקבים שלהם בכדי להשתמש בהם בקמפיין נגד חברת השמן shell. דוגמא לציטוט מהתחרות: ".The ice caps won't melt themselves, people. Let's Go"
מימון המונים זו דרך להשיג כסף מהציבור, במקום לקחת הלוואה מהבנק או לחפש משקיע גדול. בדרך כלל הגיוס נעשה כאמור, עבור מיזם – וולונטרי או עסקי. מדובר באיסוף כספים ממספר גדול של אנשים המשקיעים סכומים נמוכים באופן יחסי. מימון המונים פועל בדרך כלל דרך פלטפורמה אינטרנטית, המוצעת על ידי חברות המשמשות כמסלקה בה המשקיעים מפקידים את כספם - והוא מועבר לגופים אשר מגייסים כסף לפרויקט. הרווח של החברות בתחום מימון ההמונים הינו עמלה הנגזרת כאחוז מסך הגיוס המבוצע. דוגמאות לאתרים של מימון המונים: הדסטארט, קיקסטארטר, מימונה וכו'.
אין תגובות:
הוסף רשומת תגובה